Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

23 December 2015

Persiapan

Ni cerita ahad mggu lepas. cari barang budak sekolah. 
nmpk sangat last minit kan?
mmg kelamkabot sikit. kalau ikut perancangan awal beli keperluan sekolah ni sblom bad khatan. tapi lepas sorg2 demam secara berjemaahkan. tangguh2.. emm ni lah jadinye. hari ahad tu pon hampir tak jadi sbb abang kau plak demam dah dekat semggu..pagi tu die mmg demam lagi nasib ,masuk t.hari kebah sikit. gerak petang2 sikit lah kan redop.. keperluan lebih kepada adam lah sbb die darjah satu..
bad pon baju kena baru sbb badan die naik mendadak haha
lepas sunat naik lagi.. gumoq haha baju lama mmg x de harapan.
kakak tambah sepasang jek baru sbb tahun lepas punya bolh pakai
beg sekolah bad n kakak pakai yg lama elok sangat lg.
tatam pilih sendiri beg die. mula2 nak color pink eh kau ni. pink terang tu kau tau.. aku tanya die betol2 mmg nak yg ni ke. jangan nnt masa sekolah org ejek kau tak nak pakai. ye lah tak boleh lupa aku masa beli baju melayu 2 tahun lepas. die yg pilih pink. aku layan jek. pada aku x de hal baju lelaki color pink. x semistinya pink utk pempuan. akk x setuju tu. tapi die kena ejek kat tempat mengaji langsong x nak pakai dah. menangis2. geram pulak aku. 
last2 die nak beg color merah ni.. nmpk macam besau kan beg ni. tapi comel jek benaunye.
hari ahad kan hari tampa pelestik kat aeon. so 2 kasot ngan setoken sumbat lam beg die hehe. malas nak trolly2 bagai
stoken yg kecik beso nak katon ni. gasak lah kau yg nak pakai.. mintak2 x sama dengan anak2 adik aku punya stoken hahaha. 6 org budak sekolah kat  umah mak aku tu. bab stoken mmg kalau dah sama semua. main sarong jek. dah x kenal sendiri punya hehehe

 Aku pergi pon bukan tempat berjenama utk keperluan baju bajan sekolah ni..
baju 2 pasang utk dua budak laki. sekolah pagi petang. sama cam tahun lepas kuantitinya,
tapi beza sungguh jumlah RM pada tahun ni. tahun lepas 200. tahun ni naik 316
tersengih kerang kak tijah tepi kauter hahaha
utk kasut sorg sepasang jek bad n adam. kakak kasut baru beli tengah tahun ari tu. elok lagi.

dah semggu beli. hari ni baru sempat nak basohhh. ikot ati aku malas gilakkk nak basoh nyah oiiii.
tapi bak kata adik aku. " kau bukan sental pon" hehe yelahhhh
abis dah cerita persiapan.
 Selasa 22 hb hari tu adam baru konvo secara rasmi haha
setelah pat ploh kali tertangguh. dengan tarikh2 memonengkan kak tijah..
mula2 november tangguh. pastu 15 disember.. pastu 23 mak kau 2 kali tukar cuti nyah.. last 22 hb. kakak dah takot nak tukau lagi cuti... ujung tahun ni cuti agak kritikal isu nya. org lain pon nak cuti bukan kau ajek. akk kije bahagian kauter nak. kalau tutup x de yg ganti, org tak paham nnt main komplan jek. datang bukan nak roger2.pastu bukan  geti nak baca notis kat pintu. kau tau lah nnt kenapa kakak cutikn kalau kau baca.... ni ayat tak boleh belahh " asikkkk katoppppp jek" kau tak tau aku gasa nak lenyap kan kau teros.. ehh terlepas sini plakk eh eh... berbalik pada si tatam hik
 nasib baik ada mak sedara anak nye sebaya..
mintak lah jasa baik die tengok2 kan si tatam ni, sian mak bapak koreje hihi
mintak tolong snap kan sekali gambau2 untuk kenangan... suka die dapat bear cam acu.. kerlas kan budak konvo skrg. buat kat UTeM. mmg filing2 graduasi ijazah sarjana kekatanye kikiki...
dah lahh...nnt kakak sembang lagi 
DAHHHHH....

No comments: