Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

06 June 2016

Taman Ekstrem Tasik Chinchin Jasin

Kejadin cuti hari agong sbtu hari tu. plan 2,3 mggu sbelom tu sbb adik beradik semua ada. macam2 plan lah wet word bp, gold coast melaka lah.. tapi 2 tempat ni harga tiket boleh tahan lah utk kita org yg x berapa nak ado ni hahah. kira2 kita org gamai 19 horang makan pasir pulak nak bayau tiket nye pasal hahaha... adik aku kata jasin ada 2 tmpat. dua2 aku lom penah smpai, mula2 nak pi kolam air panas jek sah2 murah. tapi tengok kat fb jumpa pic Taman Ekstrem Tasik Chinchin ni. weh macam cantik, tempat baru ni.. so kira2 tiket dewasa 10inggit budak2 5-12 tahun 5 inggit. so budak petot kasyi n wina free...
semua x penah pi so main redah jek. nak mampos lah kalau sesat jasin jek pon kikiki.
tempat pon x ssh nak carik dekat sekolah keb chinchin tu masok kedalam bih kurang 1km.
masa mula2 smpai tebangak bangak, tempat dah betol tapi asl sunyiii jek. rupanya masok kedlm lagi dr pondok jaga tu..
tempat baru penunjuk arah pon lom ade.. dah nmpk kolam budk dh belari dulu tepaksa kejo x smpat toleh kiri kanan pelik gak kat mna nak bayo teket ni?
smpai kolam kena tahan dgn penjaga kolam tu. teket bayau kat restoren terapong sana. hok aloh patah balik hahah nmpk ade papan tanda kecik tapi anak panah tunjuk ke bilik kosong semua pon bendol x terpikir pon kat restoren tu kikiki.
pada aku tmpat ni dah paling best dah haha sbb x besar senang nak kawala budak n x dalam. ada 2 kolam jek. kolam dewasa aku x jejak sah2 dalam. so kongsi dengan dudak pedulik aku. teket aku bayau lagik banyak dr budak kan hahaha mmg melampau x ingat donia. kita org smpai 2.30 dekat2 kol 3 cam tu org x ramai. sbb cuaca cam nak ujan jek.. bih kurang 5 family. tapi dorg jenis bawak x ramai. suku skat aku jek lah kongker satu tmpat org x berani masok dah hahahah..
aku pikir tmpt ni kalau org padat mesti x best kot. 
dh mals nak menceceh lagi.. pic kenangan utk aku ade beh kurang 60 lebih keping x kose nak pilih masok kau semua. muntah lah kau skroll..








snap2 masa sempat, budak mmg dah x layan kita org panggil. semua sakan pulun mandi..
kami mak2 horang..
kau leh nmpk kan ong tua yg lebih hahhaha
nak kumpul kan semua mmg payah kau tengok kena tarik2 bagai
x cukop lagi ni...
satu lagiiii
sekejap jek pastu semua pakat larikkk

menanti di simbah sebaldi air hahaha
amik kauu
nak lagiiii
ha air masok telinga pekak sekejap
x serik nakkk lagikkk
stanby tutup telinga..
masok idong nasib x sawan air hahaha




sengal haha nak buat renang beriramaaaa konon
budak perati jek perangai ong tua kikiki
ha ni budak ni.. sakan terjun..
smpai kecut2 kulit
percubaan utk terbang,,,
die buat lagi kikiki..





masa ni baru lengkap semua ade kot.. tepekek pekek panggil sorg2..
















posing mak2 dare... perati makluk kat bawah tuuu... sengal buat muka gituuu
ken sabotaj dengan acu kat bawah. dengki air masok idong aku...
posing lagiii
sian kan hahahha ong tua semua test.. 
buat2 jakon budak pon pelikk
ude muka x leh belah hahhaha


naik ramaia2 nsin tak patahhh




kita org plan pas raya nak pi lagi hehehe


No comments: