Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

30 September 2014

The Unsung Hero | Melur Jelita



                                              13/8/2014                                            



Yg di nanti2..
bulan 9..
hoiii x sabooo..

                                              UPDATE!!!!    26/9/14                                    



Aku beli mlm semalam..., ye lah dah gaji kan..kan
patut plan asal nak beli hari ni..
 kat pesta buku melaka 2014.
kebetulan jabatan arahkn pi masa perasmian nnt..
tapi malam tadi lalu kat kedai tanjung kat giant tu..
belom masuk kedai lagi ok kat depan pintu tuuu aku dah nmpk si hero ni...
menonong terus masuk amik bayo x payah nak pikir sangat kan.. hehe
ye lah buat nye kat pesta buku nnt x de cam ne? sape nak tanggung jwb??? kau???
atau pon buat nye aku x sompekkk haaaaaa...
so selamat datang hero..
nnt aku buat review kat sini jugak... tggu aku katomm
kena ada ketenangan.. kena fokus..  nnt x paham.... k byee

                                              UPDATE!!!!    30/9/14                                    


Aku mmg excited gila nunggu novel ni sbb aku follow FB penulis (Melur jelita) mmg telan2 ailo tengok org beli on9. Ye lah dorg dapat awalll… x pe sabarrr hehe
dengan ketebalan 1156 terpaksa aku habis kan 3 hari.. hehe aku kurang faham bahasa Kelantan nokk. Guna khidmat pak googel jek senanggg. Tahniah sangat kat kak MJ. Semua novel kak MJaku dah ade semua gemok2 tau hehe
Awal nye kak mj  memperkenalkan watak utama nama DERAMAN!! Kenapa klasik bona nama die, so aku piker positip lahh… hehe membayang pulak watak remy ishak ah sudahhhh hehe
Bila dah baca baru paham.. nama hero Nur Muhammad Irvan. Tu gelaran yg maryam bagi DERA-MAN ohhh… nakal si irvan ni..
Maryam?? Siapa maryam?? Nama penuh die “Tun Maryam Keumalahayani” nama sangat klasikkk wehhh belit lidah mak nak menyebot. die juga blackswan gadis yg bijak, santun bicara & tinggi budi perkertinya. Hidupnya dikongkong oleh bak (ayah) & bunda (mak sedara)nya membuatkan tutur katanya, tingkah laku & pergaulannya terbatas. Dalam diam, jiwa remajanya memberontak inginkan kebebasan, mahu keluar dari kepompong yg dicipta bak & bunda.

Paling aku suka watak Haziq Gojes - Abang susuan Maryam. Klaka die cam agar2 gi tuu

No comments: