Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

30 June 2014

Cik Cinderella dan Encik Tengku | AIRISZ


Baru beli tadi,,
benaunye aku cari novel die yg satu lagi " Cik Bunga Dan Encik Sombong.." dah 2 kedai buku aku carik x de.. abis ke?? aku baru kenal karya Airisz ni..
mula2 si kakak lah pinjam novel (" Cik Bunga Dan Encik Sombong..") kawan die punya.
kawan die nak cepat pulak x smpat aku katam lagi cass..
baru smpai bab si intan bawak balik encik sombong die tu ke kampung..
x best betul baca x abis ni..
tu yg pi carik.. aku pi popular kat tesco x de.. abis.. tapi mmg aku jumpa yg terbaru ni. tapi x beli.. sian aku asik tinggal ketapi haha.. org dah kuar novel baru aku merangkak lagi cark yg lama  bestseller tu mmg payah lah nak carik ni.
so tadi sebelom pi sepital singgah jap giant muar. kat kedai buku tu pon x de lah " Cik Bunga Dan Encik Sombong.." mak kiciwaa...
jadi x payah layah kiciwa sangat wehhh
belik jek yg terbaru ni... macam best ni.. tggu aku baca eh nnt aku review
k bye

                                        UPDATE Review                                  

Kalau nak baca buku ni, mesti open minded tau. Watak perempuannya agak forward and ganas he he. tidak lembik bila dibuli brutal dengan pembulinya. Kisah Cinderella zaman moden, Puteri Nuraisha sering dibuli mak & kakak tiri, tapi Puteri bukannya lemah..dia sering membalas balik kata-kata dan perbuatan mak dan kakak tirinya...yang sedihnya bila ayahnya tidak pernah menyebelahinya, malah sering menyalahkannya. Dia ditunangkan tanpa rasa cinta kerana amanat arwah ibunya. Namun takdir Allah, dia dipertemukn dgn seorg lelaki yg sgt baik, pendgr setia, bertanggungjwb n terutama skali seorg lelaki yg mampu membimbing dia ke jln yg benar, ke jln yg diredhai oleh allah...yg mn selama ini tidak pernah dititikberatkn oleh ayah die.Tapi walaupun begitu, ceritanya sangat santai (karya airisz  semua jenis santai lah) ni novel ke 3 airisz.

No comments: