Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

19 September 2013

Bukan Puteri lindungan Bulan | Liana Afiera Malik

Masa kemas2 buku mggu lepas aku jumpa buku ni..aku penah baca dulu. buku ni antara yg porpular kat library ni. ye mmg top kau tengok je fizikal die dah hampir lunyai kulit die.. buku ni aku terima tahun 2003. 10 tahun okehh.. kira mmg bersyukur dah 10 tahun masih ade lagi la kan.. paling lama org tak pulang 5 bulannn.. jenuh aku kejar si peminjamm.. bila dipulangkan rupanya akk ni kata die tak habis2 baca, 5 bulan baru selesai. sabo jek le hehe.. awal tahun lepas aku ade terjumpa kenyataan yg penulis buku ni 
Liana Afiera Malik dah meninggal (al fatihah) klik dkt nama penulis tu utk keterangan. ye aku cari nama die ri tu sbb nak tau ape perkembangan penulis ni, nak tau karya terbaruuu.. patut lah sepii rupa nya dah pergii..
jaman belia aku dulu mmg banyak karya die aku layan dulu antaranya:
-Assyida
-Yoyo 1-5
-Promise!
-Dan... Mimpi Pun Berguguran
-Kompilasi Yoyo 1-3 : Eh! Iye Ke Ni?
-Kombinasi Yoyo 4-6 : 1, 2, 3... I Love You!
-Kombinasi Yoyo 7-9 : Jealous La Pulak!
hehe sesuai lah dgn usia duluu dulu kannn remaja la katakan.
berbalik kepada novel Bukan Puteri lindungan Bulan sabtu petang ri tu aku bawak balik buku ni utk baca,  semula. dah lama ok 10 tahun ingat2 lupa dah.. mula sabtu ahad malam tamat.. sedih sangat. laki aku mmg menyampah kalau aku baca novel. melalak macam ape... ye laa penghayatan kena main peranan okeh.. he
Kisah seorang wanita bermana Larasati Aisya menghadapi cabaran dan dugaan dalam hidupnya dari zaman remaja hinggalah dia berumahtangga.kisah die dengan ibu die.. kisah die dgn lelaki2 dalam hidup die. cabaran sebelum dia kawen ngan zafir. memang dia asik diuji jek Bukan saje dengan penolakan Zafir terhadap kandungannya malah makin menyesakkan bila Tengku Farah Waheeda; bekas kekasih Zafir kembali muncul. ehh aku mmg menyampah lau ade pempuan lain ni huk..hukk

Sinopsis belakang buku :

Lahirnya dia ke dunia telah menghapuskan mimpi-mimpi duka. Pemergian ayahndanya membuatkan dia tersisih dari kasih sejati ibu sendiri. Namun demi sebuah memori, dikuatkan dirinya meneruskan perjuangan yang diwariskan. Apa yang diharap tidak pernah menjadi kenyataan. Serakah lelaki menghumban dirinya ke lembah derita. Sebuah cinta agung buatnya, berubah warna. Sinar mentari yang diidamkan, gerhana juga yang datang..
ISBN: 9789838934442
Penerbit: Creative Enterprise Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Cetakan Keempat 2002
Halaman: 1211
Harga: RM49.90

No comments: