Pages

Google+ Followers

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

Wujud blog ni sbb aku suka bercerita.., cerita sendiri, kepada diri sendiri jugakk. syok sendiri, perasan ka bla..bla suka ati aku..,& Aku suka novel.. suka kongsi kat sini... & sekarang hobi baru layan korean.. hehe kisah aku x menarik pon so x suka x perlu baca ye sayanggg... tak baik mengata, saya X ganggu org.. penceritaan kenangan idop aku tiada kena mengena dengan org lain baik idop lagi @ dah padam.. he TQ

04 May 2015

Cerita semalam

Semalam x masak hehe. ye lah umah org kawen jek 2 tmpat nak pi.. mengah tuuu..
1st kat  kawsan umah aku jek.. 
kuar umah 12.30 mmg waktu puncak lah kat umah org kawen tu..
ramai, gila jem bagai nak parking keta jek setengah jam kau..
umah pertama nasik ayam.. hehe
umah pertama x amik gambau.. org gamai gila lango2 punggok mak segan haaa
 ni umah ke 2 kat kesang. kawan laki aku.
kawasan taman. kita org smpai pengatin tengah makan beridang..
cantikkk sangat lah kann.. makan lagiii...
masa nak balik pengantin ngah potong cake... cantikkkk
dapat cupcake ni sedap gilaaaa...
abis umah org kawin x mo lahh balik.
rasa cam lama nau tak bejalan melaka..
jom paksa2 laki haha...
tekak nak makan yong tau foo pantai puteri tuuu emmm nyammm nyammm
 sblom pi tanjung puteri lepak mahkota parade...
amik kau jem gila nak mampos..
nak masuk mp tu kita orang sangkot depan hettan hotel dekat sejamm...
nasib baik laki aku jenis kalau nak bejalannn haaa amik kau jalan bebetoll. jem pon redah. 
selalu pi mp laki aku carik parking free jalan jauh pon sanggop maa..
tapi smlm mintak ampon.. x sanggop nak pusing2 balik carik parking berejam. masok jek dalam bayo pat inggit jekkk pon hahaha..
destinasi pertama MPH haha... mmg suka kedai buku aku nak beranak x tau lahh.... bujet x de pon cuci mata jekkk. tuuu siri 5 buku tamar jalis dah kuar. mampu telan ailio jek kihkihhh
harap2 library beliiii lahhhh kannnn
destinasi ke2 POPULAR... hehe kan dah cakap mmg x leh nmpk kedai buku mesti nak masok nye. 
kakak n bad cam biasa meringek nak komek.
ok lulus satu jekkk. baca kongsiii... pasrah jek dorg janji ade dr berputeh mata he... 
nah duit pi beratoq. mak kau malas heheh... layan si tatam posing jap..
 nak tengok wayang pokai haha
jom karokkk..
karok jamban pon blasahhhh
 ni haaa bukan nyanyii pon. momokak yo
 die dok belakang bapak die.
pedengki bapak die nak nyanyi hehe
 ha die ni x amik pusing. kau momokak lahhh
baca komek lagi baikk
smpai jam 5 kot kat mp. 
kuar mp hamik kau setengah jam.. kawasan nak masok mp jek kot yg jem. masa kuar jalan depan dataran tu ok je..
kengkonon ade masa lagi sblom pi tanjong puteri lepak lah klebang..
mampos x boleh masok.. trafik light 2x ijo keta x gerak.. 
patah balik. nasib lah laki aku tau ade jalan artenatif lain. kalau aku lah baik balikkkk
ni lah yg di idam kannnn..
anak2 aku x minat. dorg makan nasik ayam.
tu jek lahh citer semalam.. benau nye banyak dok dalam keta.. gigih tak gigih dengan keta x de akon kau mampuuu??? 

k byee

22 April 2015

Dah siap!


hari mggu ari tu kan gigih abang kau buat katillll
taraaaaa siap..
malam tadi pasanggg..
siap bunga kerawang bagai..

21 April 2015

Akim & The Majistret - Potret

Suka gila lagu nihhh.. sore akim mmg powerrr

Lirik Lagu : Potret
Artis : Akim & The Majistret
Album : Single (2015)

Terangi malam ku dengan syair indah mu
Merenung kasih dalam sepi yang terasing
Saat kau pergi, lemas ku bila tiada mu

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari di mana kau pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harus ku pergi

Engkau bagaikan bintang-bintang di angkasa
Hanya mampu melihat kamu yang terbiar
Walaupun sakit, walaupun pedih tak berdaya

Berjalan tenang menghampiri persisiran
Melakar namamu di sisi pasir pantai
Pastinya hilang, tidak rasaku kepadamu

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari di mana kau pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harus ku pergi

Jauh terbawa lukisan hatimu
Warna pelangi hiasan terindah
Hati ini tak akan terbahagi
Sampai harus ku pergi

Menuju aku kepadamu jadi satu
Meraih kasih kita

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari di mana kau pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harus ku pergi

Jauh terbawa lukisan hatimu
Warna pelangi hiasan terindah
Hati ini tak akan terbahagi

Sampai harus ku pergi


19 April 2015

Katil


Haiii.. hehe
nak cerita hari ni punya kisah..
x kemana pon..
kalau ade pon aku kuar jap ade meting pu3. sekejap jek x lama pon..
laki aku bz.. bz bikin katil.. tuuu rangka kepala katil hehe
salah satu katil dlm umah ni dah semacam jek aku tengokk haha
ape tak nye.. lebih 12 tahun dah kot katil tu.. beli zaman aku nak kawin dulu.
hari tu jalan2 kedai perabot kat kawasan umah mak aku.. 
telan ailio tengok harga+gst... gila betol. tu kawasan kampong..
emmm laki aku kata die nak cuba bikin..
ok kita tengok.. besi tu aku nak cat itam jek dah. kerawang bunga tu color putih ke sliver ke huhu tantikkk
nnt dah siap aku shere gambar kat sini.
dahhhh
K
BYE!!

12 April 2015

kisah jumaat ari tuuu
 nak bagi happy senang jek...
 makan hehe
 kali ni mee kari.. powerr
masak dengan penoh kasih sayang..
hasilnya,,,, licinnnnnnn
k byeee


Something different!

 Cerita khamis ari tuuu, carik makan smpai ke bukit gambir muar..
jumpa marry brown. jarang nakan kat mb pon..
jom ajek lahhh..
dorg semua amik set nasik aku n tatam jek amik ayam..
rere sangat bapak kau sludop potai..
beria kutil petai bawah meja haha
agak nye ape budak Mb tu kata masa kemas meja ek hehe
 Aku punyooo
sengaja sakat budak ni..
x nak amik gamboo
aku ape pedulikkk.. hehe
muka bengang


11 April 2015

Kisah Birthday Abg Bad.. 9tahun

B'day bad 5/4/15 (Ahad)
 tapi pic ni hari jumaat... buat awal kat umah mak. jumaat kan mmg aku lepak umah mak aku
 adik aku buat kek mabel.. guna jek ape yg ade kat umah mak tu haha
toping ceke kita sagat jek cheese + coklat
 Sedap!
pic ni bawah pulak kat kfc hari ahad tu...
 kek coklat badam
 b'day boy dah demoq hehe
9 tahun dah abg bad, jadi anak yg baik,
belajar rerajinn jangan ingat games jek he....

 3 beradikkkk
 die pon nak kek juga. die suruh aku terbalik kan no 9 pada kek bad tu..
jadi 6 tahun bday die pulakkk...
ehhhh sebok ko kann.. tggu la ko bln 10 hahah
laki aku oder set ade nasik ni... 
tapi aku x nak nasikkkk... dah teroder kate die.. x baik membazir die kata lagi..
dengki laaa tu..
aku pon okkk... dalam ati makan separuhh jekk
tapiiiiii
nama pon aku kan. tetiba nasik kfc sedap... 
abis...
APTB!! 
k byeee


10 April 2015

Jumaat

Mak aku kata benda yg dah lepas x usah di konang2..
menangis jek lah dalam ati meratapi kenangan yg telah pergi huwaaaaa..
salah sinri ponn..... ohhhh
dekat semggu gak le x de mood
nak pandang blog sendiri... 
dahhhhh dahhhh hahaha
hidop harus ku terus kan jua...
ni cerita jumaat lepas tau.. jumaat ni next n3..
ade meting bahagian. so hal meting tok sah masok sini..
bab best ape lagi makannnnnnn sorgaaaaa.
pas abis meting cantikkk lah kan waktu rehat jumaat panjang skitt
ini pic rewang. buat air jus tembikai powerr huhhh
ehhh gemau betol muka ko hahah...
di mulakan dengan bacaan doa oleh ustaz yg di lantikkk..
 habis doa dah redy nak serang hehehe
 tapi bos kata kita slepi dulukkkk anak2..
 1
 2. pic ni paling win.. semua ade. lengkap 1 bahagian. 
bukan senang nak kumpul lengkap cam ni..
 3. yang ni paling sakan selpi haha....
4. misteri sangat yg belakang tu jahhh oiii
ok antara pic menu pada ari tu

 satey,soto, sambal udang, rendang daging

 puding roti,
 koktel

 ni paling power bbq ayam n kambin... mengembik ari tuuuu...

gumbira dapat makannnn
selesai makan... masa utuk dapat adiah..
jamuan ni benaunye kumpul2 duit tahun lepas+duit adiah monang so kita kayo so makan lah bergumbiraa




sekiannn...