Google+ Followers

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

Wujud blog ni sbb aku suka bercerita.., cerita sendiri, kepada diri sendiri jugakk. syok sendiri, perasan ka bla..bla suka ati aku..,& Aku suka novel.. suka kongsi kat sini... & sekarang hobi baru layan korean.. hehe kisah aku x menarik pon so x suka x perlu baca ye sayanggg... tak baik mengata, saya X ganggu org.. penceritaan kenangan idop aku tiada kena mengena dengan org lain baik idop lagi @ dah padam.. he TQ

28 January 2015

Pagi tadi


Pagi tadi timbang
hehe... gigih dekat 2 mggu kasi turun hampir 2kg.
Persediaan untuk makan besar hari esok...
mintak2 jangan lah naik banyak esok puya pasal hehe..
ada yg tanya macam mana aku turun kan berat..
berat asl 81.1kg
ni gambar yg buat semangat aku naik. terlalu ngeri lihat babat sendiri hokk!
baik,
aku cita sikit..
nak turun kan kg kita kena ada displin tinggi..
aku bab makan x de displin. jadi aku ikot ape aku mampu..
aku x buat senaman. lutut aku sakit (alasan! tis tis)
ikot badan memasing. kau suka senam kau buat..
aku x suka. boleh? hehe aku pikir pepagi aku wat kije kat PD tu senam aku lah.. he
fasa pertama : 15/9/14
aku tak makan nasi selama 3 mggu.
menu aku dalam tempoh tu 
pagi telor rebus 2 biji
t/hari-ayam+sayur
elak makan malam..
tapi ada gak lah 3,4 kali tebabas hik
hasil dia :
turun 8kg. banyak jugak lah 8kg tu dlm tempoh 3 mggu x smpai.
tapi skrg ni aku dah x buat dah diet gitu..
sebab,
aku x de semangat tanpa nasik hehe... susah wehh..
sekarang ni aku pastikan aku mesti amik nasik sekali sehari pilihan sama ada pagi atau t/hari..
malam tak de nasik dik sory...
berat turun juga tapi lambat. 2 mggu turun sekilo ok lah kan.
kekadang x turun.. x pe lah. jangan paksa diri sangat.
usia bukan muda.
sekarang ni banyak baju kurung lama saiz M dah boleh pakai. 
saiz M baju kurung ajek.
yg pesen2 lom boleh.
tshirt sblom ni XL. sekarang ni dah selesa pakai L
Target aku 60 KG.... caiyokkkk!!!
K byee!

25 January 2015

Makan-makan dengan geng

ai nak cita pasal semalam..
makan2 dengan geng.. bukan makan maggi okeh..
monos dah kuar jahhh oiii
makan kat kenny hehe
ni aku nye.. macaroni & cheese n ayam die blackpaper baru x muak
Cappuccino Iced Blends mantopppp

 
ha ni 2 pinggan zila nye.. sekali 2 pinggan okeh..
nak jadikn citer pingan petama punggung ayam, dah separuh rupanya ayam tu x masak lg.. mmg berdarah lagi.. patut pelik kata die payah nak potong.. mintak tukar.
 ingat die tukar ayam jek. sekali amik kau die tukar baru haha dapat kepak. mengeliat bagai nak ngabih kan..
hehe ingat senang nak mai sini, nak x nak kena kasi abih..


cerita ini hari..
dok umah melopong..
abang kau x kuar suara dah 2 mggu.. lantak loh situ..
moh sejok kan ati ngan vanila+oreo+kacang botak+coklat senang cite ape yg ade timbon kannn he
gambar ni dr ig bloger peej huwaaaaa die dah kembaliiiiiiiiiiiiiiiiiii


k bye


  

18 January 2015

Sembang


Sesambil nonton AJL29 ni kita update cita hari jumaat..
ehh alya mmg power..
tapi tekejot dengar suara penyanyi kumpulan MOJO
fuhhhh...
ni kisah hari jumaat ye adik2. agak basi, tapi x pe lah. blog hakak x pe haha..
kisah org yg lom dapat bonos gini lahhh..
hehe... sentiasa bersabar menanti... sambil makan maggi kariii huwaaaa
kenal kan chef kita hari ni..
hakak ilaaaaa kita hehe
dok tenong telo separuh masak tu tetiba tekonang..
la haiii lapo pulokkkkk
dah2 jgan layan. memalam nak makan. is
 
update terkini kg aku..
hahahha slow gila temah turun nye...
dah dekat 3 mggu gini lah turun smpai 69.3kg.
nnt isnin mesti naik balik 70kg...
ahad melantak x hingat...
x pe bio lambat, asl terun lah gakk.. hehe
itu ayat naj sedap kan atii.. biasa tuuuu
k byeeee


11 January 2015

hari ni x pi mana pon..
almaklum lahh kan hehe,,
ari ni cam biasa siap kan kije2 last mnit..
jait lencana,, hazab lah 8 pasang... pitommmm
pastu borang bio kakak utk form 1 baru isi tadi hik
nasib x perlu pengesan ehehe klu tak jenoh kau nk mintak sapo copp
pastu minom potang pisang goreng cheese..
sedap. ni kat depan taman umah aku jual..
ari tu 1st time beli kat ppokan merlimau.. pehh mampos x sedap.tepong die terlebih kapo kot nyampahh tauu...

10 January 2015

Cerita Jumaat Hari tuu

Cerita nya semalam.. jumaat rehat lama..
melepak ngan geng sambil gentil onde-onde
Bukan aku yg bancoh doh ye..
tu mmg kije yg dah pakar.. x nak amik gambau.. takot org carik die mntak resipii hehe
aku tolong gentel jek..
sambul gentel sambil sembang..
ade yg lupa letak gula... haahaha...



nmpk tak ketekunan dak zila menggentel? hehe
aku didepan 2 pinggan ondeh2 tu kau nmpk??
bukti lutut aku tu hahahaha..
dah x kuasa nak gentell makn dan terus makan..
kau tau lah betapa nikmat nye ondeh2 panas2 suam masok molot,
pecah gula dlm molot ko kesedapan mmg x de tan dingan...

06 January 2015

7.55 Am 6/1/15


kat IG

Langit pagi ni..
alhamdulillah.. cantik sangat

04 January 2015

Sembang




Selamat berhujung mggu.. kau kemana? aku x kemana..
dok umah makannn... kau masakk kau makannnn... makan lagikkk,
kisah nye mlm tadik kunci jam kol 5.30 pagi..
tapi x bangon pon hehe... gagah kan dr gak la bangon 6.00..
plan nye dr hari tahun baru lagi nak buat soto tapi x terbuat...
aku x penah buat soto.. makan jek tau..
so tadi test.bukan ssh benau nye. aku yg malas nak rebos nasi impit tu kan.. nak siat2 ayam lahh.. nak goreng kacang lagikk hehe..
hari ni kuat kan semangat buat jek.. aku guna rempah bawah ni.. senang haha..
klau ikot die kata x payah tumis..
tapi aku nak tumis gak.. dulik.. cuma tambah bawang merah,putih n halia blander..
aku guna ayam seko. makan smpai tengah hari..
abang kau terkejot..
ape mimpi buat soto.. yelah selalu sarapan pagi asik nasik gorenggggggggggg haha
selagi ade beras kan...
alah guna rempah dah siap ni cnfm lah sedap..
anak aku betambah... hehe. yg penting abang kau x banyak bunyik.. molot die x kan cakap sedap nyee.. bencikkk.. tapi makan bertambah tu paham jekk hehe
pastu stanby sambal telo + kacang peas. utk lauk malam kang.
jap lagik nak bongkang hehe
sblom bongkang kita layan bebudak tengok brave..
n3 di akhir dgn wajah tatam.. ni rasa umo die 2 tahun kot..
K BYE...




03 January 2015

Salam Maulidur Rasul 2015


x de ape2 pon cuti2 ni..
smlm pagi urus orentasi kakak masuk tingkatan satu..
pegi sekolah satu lagi buat pembatalan..
pastu tengah hari lepak makan2 ngan geng..
lama x lepak..
tapi sengal tak amik gambai,,
takot kantoi haha
tah ape2 lah kau semahhhh
ade lah sekeping pic ni.. dr lensa dak zila...
makan pizza baru ni sipida belanja...
sedapt nak mampos sampai x cukop hahha
aku tengok gambau ni pon dah terlior
k bye


01 January 2015

2015

Selamat tinggal 2014.

Tahun paling mencabar
Tahun paling dasyat ujianNya.
Selamat datang 2015
Untuk diri sendiri…
Cuba untuk muhasabah diri.
Cuba untuk matangkan akal.
Semoga ada pelangi …
Amin. 
----------------------------------------

x de ape nak citer sangat..
nak letak pic ahad ri tu..
balik kenduri kawen kawan abg kau..
singgah tanjung mas..
air tinggi paras tebing...
akk kau gayat dok tepi dah pening..





21 December 2014

Hutan Lipur Ulu Kenas Kuala Kangsar Perak

 2 mggu lepas kena pi kursus BTN kat perak. kali ni di Ulu kenas Kuala Kangsar.. ade le 
dlm 4 hari 3 malam dok betapa dalam utan tu. sepeti yg kkorang tau perak memang terkenal dengan hutan semulajadi gunung ganang sungai. pemandangan mmg mendamaikannn seronok sangat ,cuma line tipon sangat lah hazab. dah nama pon dalam hutan so nikmati suasana hutan yg sebenar...
aku x kan sentuh isi kursus tu.. hal2 jabatan x kan masok  ini blog hehe..
leh suka cerita suasana kem n gelagat geng2 aku..
di mulakan dengan rombongan cik kiah 2 bas okehh.. berrangkot ke perak hr jumaat dlm jam 9.00pg.

 Pic pempuan tamak mulot penoh tu masa rehat jap kat RNR seremban..
burok bona gupa nye... time snap jek mulot ko penohh.. nmpk nau burok lantak hahaha
sepakat bekalan makanan bawak sendiri sorg sikit..
seronok suasana cam gini...sama2 bawak. sama2 makan. walau pon tugas aku senang nak mampos cuma bawak nasik impit.. tapi kau tau tragedi gas abiss?? haha  nasib selamat gebos 2 bungkos ketupat nona tu.. lagi sebungkos separoh masak ke tongsampah la penyudahnye.. bon bawak nasik, kak jah bawak sanwich, kak manah bawak rendang daging, kak ila bawak sambal blis meletopss n kak no bawak maggi cup
 pic pipi kembong 
n pic mulut tengah mengunyah.... kau dah kenapa??? ok sambong balik,
rombongan cik gayah berbaju kurung okehh... anggun bagai..
tekepit2 konon nye haha... nak panjat bus mengangkang jugakk...
sampai di ulu kenas jam 4 ke 5 kot dah petang juga...
mata dijamu dgn pemandangan ya allah cantik yeee....
sepanjang jalan masok kem tu bus susur tepi sungaiiii.... semua dah terujaaaa kalau lahhh dapat mandiiii.
tapi x de pic..x sompek nak posing bagai yelah vontot kematu dalam bus 5 ke 6 jam kan..pastu nak naik kem kau kena heret beg kau yg bapak punya bosa berat nan mam tu hehe kena nak naik atas... jauh jugak lahhh peloh jantan kuar bagaiii.... lapor diri kejap fesi pon tau kau penat.
 ye lah muka dah semacam temongah hehe minom potang kejap.. dengo taklimat kejappp
zazzzzzz carik asrama..

 kusus kali ni santaiii.... happyyy no stress... semua geng satu bilik wa cakap lu.. campo plak geng lain sekepala melotopppp dormm...haha
asrama kita orang nama sungkai... gambo tu aku jumpa kat g00gel hehe.. cantik sangat lahh kannn
pastu belakang asrama berapa kangkang hera jek sungai... cuba kau banyang suasana tido kau ditemani bunyi deruu air sungaiiiii oh nyaman. nasib berpagar bagai... kalau tak mau memalam buta mak orang berendam bagai hahah.... 

 memori aku dah ilang ape atvt malam tu... xde gambo semua penat kan.. so ape buat malam tu x ingat aku haha... pic baju pepel ni pagi esok nye sebelom atvt riadah kita posing dulu.. 



Posing smpai lobam heeeee
lepas senaman regangkn badan fesi bawak jalan...
tengok kawasan kem..
bosa gak laaaahhh tempat die..
pic atas jambatan. belakang tu sungai cantik gila x nmpak pulakk..
semua dah gerammmm jekk tengok sungai tuuu wehhhh.
lepas riadah minom pagi... pastu atvt dlm kelas..
biasa lah kusus kan.. cuma kali ni kusus kurang penggunaan kerusi.. bebas melesau kata mak kau  kat lantai mozek tu ape lagi kematu jubo hahah... sakit lutut akk kau ni semahh oiiii
tapi x pe seronok tu penting.. buka selalu pon aku kena pi kusus jijahh
 Atvt yg di nanti2 kan.. mandi sungaiiii..
yuhuuuuuu....
semua pakai baju sama color kelabu.. senang fesi nak cam.. ilang kang ssh pulak... he
sebelom berendam mohh selfieee
 1
 2
 3
 Agak rugi lah aku cuma rendam2 kaki jek.. lepas gian.. mmg gerammm jek tengok geng mandi puas bagai..
air sungai die bersih sejuk gilaaa...


 Laki aku mmg awal2 dah ingat kan aku. jangan suka sangat, aku ni kalau dah gemau kang lupa diri, sana x de sape nak tolong sian kawan awak.. so aku x berani hehe.. air sungai die deras.. sejok. aku pikir kalau aku mandi lama kemungkinan kaki kejang tu mesti.. betol ape aku pikir. aku cuma rendam kaki sekejap jek. masa nak naik tu  kena krem gak... pehhh sakitttt. nasib sekejap jek.

atvt esok nye.. atvt lapangan.
kuar pi kuala kangsar..
mula2 pi Lembah Lenggong tapak warisan dunia  UNESCO
.. ziarah Perakman

sedikit mengenai Lembah lenggong..(sumber en google)
Lembah Lenggong merupakan tapak arkeologikal di mana wujudnya bukti-bukti penempatan manusia semenjak tempoh Paleolithik telah ditemui. Tapak-tapak arkeologikal penting termasuk Kota Tampan, Bukit Jawa di Kampung Gelok dan Kampung Temelong. Penemuan arkeologikal paling terkenal di Lenggong adalah Orang Perak, rangka peninggalan berusia 11,000 tahun yang ditemui pada 1990. Peralatan batu berusia 100,000 tahun telah digali dekat Kampung Geluk dan Kampung Temelong.
Di sana telah telah ditemui bukti bahawa Gua Harimau merupakan tapak penghasilan peralatan gangsa semasa Zaman Gangsa. Terdapat juga Muzium Arkeologikal Lenggong di Kota Tampan di mana artifak yang digali dari kawasan sekitar dipamerkan. Muzium itu terletak dalam lingkungan satu ladang kelapa sawit di jalan dari Kuala Kangsar ke Gerik (atau Grik).
Rangka manusia paling tua ditemui di Malaysia terdapat dalam negeri Perak di Semenanjung Malaysia. Lokasinya yang tepat adalah di Gunung Gua Runtuh, sebuah gua tempat persemandian terakhirnya yang terletak di Bukit Kepala Gajah di Lembah Lenggong di Ulu Perak. Rangka tersebut merupakan seorang lelaki dengan satu ketinggian kira-kira 157 cm, yang berusia sekitar 50-an. Ia ditemui pada 1991 dan rangka tersebut telah dikenal tarikh sebagai berusia sekitar 11,000 tahun.
Rangka Perakman
Mykad perakman




gambar kat tangga
habis kat lenggong..
pi muzium diraja perak..
tapi masa ni x boleh masok..
posing luar jek lahhh


n pic last dayyyy
 sebelom balik. kita abadikan kenangan kita kat sini... yg lelap pon ok..
paham, penat kan hehe...




 pastu perjalanan balik singgah bengkel labu sayong..
aku x beli pon.. selalu balik sini x kuasa..
cuma terkilan x dapat beli pekasammm uwaaaaaa

n3 diakhiri dengan pic panorama pemandangan negeri perakkk
salam,,
k byeeee