Google+ Followers

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

Wujud blog ni sbb aku suka bercerita.., cerita sendiri, kepada diri sendiri jugakk. syok sendiri, perasan ka bla..bla suka ati aku..,& Aku suka novel.. suka kongsi kat sini... & sekarang hobi baru layan korean.. hehe kisah aku x menarik pon so x suka x perlu baca ye sayanggg... tak baik mengata, saya X ganggu org.. penceritaan kenangan idop aku tiada kena mengena dengan org lain baik idop lagi @ dah padam.. he TQ

21 December 2014

Hutan Lipur Ulu Kenas Kuala Kangsar Perak

 2 mggu lepas kena pi kursus BTN kat perak. kali ni di Ulu kenas Kuala Kangsar.. ade le 
dlm 4 hari 3 malam dok betapa dalam utan tu. sepeti yg kkorang tau perak memang terkenal dengan hutan semulajadi gunung ganang sungai. pemandangan mmg mendamaikannn seronok sangat ,cuma line tipon sangat lah hazab. dah nama pon dalam hutan so nikmati suasana hutan yg sebenar...
aku x kan sentuh isi kursus tu.. hal2 jabatan x kan masok  ini blog hehe..
leh suka cerita suasana kem n gelagat geng2 aku..
di mulakan dengan rombongan cik kiah 2 bas okehh.. berrangkot ke perak hr jumaat dlm jam 9.00pg.

 Pic pempuan tamak mulot penoh tu masa rehat jap kat RNR seremban..
burok bona gupa nye... time snap jek mulot ko penohh.. nmpk nau burok lantak hahaha
sepakat bekalan makanan bawak sendiri sorg sikit..
seronok suasana cam gini...sama2 bawak. sama2 makan. walau pon tugas aku senang nak mampos cuma bawak nasik impit.. tapi kau tau tragedi gas abiss?? haha  nasib selamat gebos 2 bungkos ketupat nona tu.. lagi sebungkos separoh masak ke tongsampah la penyudahnye.. bon bawak nasik, kak jah bawak sanwich, kak manah bawak rendang daging, kak ila bawak sambal blis meletopss n kak no bawak maggi cup
 pic pipi kembong 
n pic mulut tengah mengunyah.... kau dah kenapa??? ok sambong balik,
rombongan cik gayah berbaju kurung okehh... anggun bagai..
tekepit2 konon nye haha... nak panjat bus mengangkang jugakk...
sampai di ulu kenas jam 4 ke 5 kot dah petang juga...
mata dijamu dgn pemandangan ya allah cantik yeee....
sepanjang jalan masok kem tu bus susur tepi sungaiiii.... semua dah terujaaaa kalau lahhh dapat mandiiii.
tapi x de pic..x sompek nak posing bagai yelah vontot kematu dalam bus 5 ke 6 jam kan..pastu nak naik kem kau kena heret beg kau yg bapak punya bosa berat nan mam tu hehe kena nak naik atas... jauh jugak lahhh peloh jantan kuar bagaiii.... lapor diri kejap fesi pon tau kau penat.
 ye lah muka dah semacam temongah hehe minom potang kejap.. dengo taklimat kejappp
zazzzzzz carik asrama..

 kusus kali ni santaiii.... happyyy no stress... semua geng satu bilik wa cakap lu.. campo plak geng lain sekepala melotopppp dormm...haha
asrama kita orang nama sungkai... gambo tu aku jumpa kat g00gel hehe.. cantik sangat lahh kannn
pastu belakang asrama berapa kangkang hera jek sungai... cuba kau banyang suasana tido kau ditemani bunyi deruu air sungaiiiii oh nyaman. nasib berpagar bagai... kalau tak mau memalam buta mak orang berendam bagai hahah.... 

 memori aku dah ilang ape atvt malam tu... xde gambo semua penat kan.. so ape buat malam tu x ingat aku haha... pic baju pepel ni pagi esok nye sebelom atvt riadah kita posing dulu.. 



Posing smpai lobam heeeee
lepas senaman regangkn badan fesi bawak jalan...
tengok kawasan kem..
bosa gak laaaahhh tempat die..
pic atas jambatan. belakang tu sungai cantik gila x nmpak pulakk..
semua dah gerammmm jekk tengok sungai tuuu wehhhh.
lepas riadah minom pagi... pastu atvt dlm kelas..
biasa lah kusus kan.. cuma kali ni kusus kurang penggunaan kerusi.. bebas melesau kata mak kau  kat lantai mozek tu ape lagi kematu jubo hahah... sakit lutut akk kau ni semahh oiiii
tapi x pe seronok tu penting.. buka selalu pon aku kena pi kusus jijahh
 Atvt yg di nanti2 kan.. mandi sungaiiii..
yuhuuuuuu....
semua pakai baju sama color kelabu.. senang fesi nak cam.. ilang kang ssh pulak... he
sebelom berendam mohh selfieee
 1
 2
 3
 Agak rugi lah aku cuma rendam2 kaki jek.. lepas gian.. mmg gerammm jek tengok geng mandi puas bagai..
air sungai die bersih sejuk gilaaa...


 Laki aku mmg awal2 dah ingat kan aku. jangan suka sangat, aku ni kalau dah gemau kang lupa diri, sana x de sape nak tolong sian kawan awak.. so aku x berani hehe.. air sungai die deras.. sejok. aku pikir kalau aku mandi lama kemungkinan kaki kejang tu mesti.. betol ape aku pikir. aku cuma rendam kaki sekejap jek. masa nak naik tu  kena krem gak... pehhh sakitttt. nasib sekejap jek.

atvt esok nye.. atvt lapangan.
kuar pi kuala kangsar..
mula2 pi Lembah Lenggong tapak warisan dunia  UNESCO
.. ziarah Perakman

sedikit mengenai Lembah lenggong..(sumber en google)
Lembah Lenggong merupakan tapak arkeologikal di mana wujudnya bukti-bukti penempatan manusia semenjak tempoh Paleolithik telah ditemui. Tapak-tapak arkeologikal penting termasuk Kota Tampan, Bukit Jawa di Kampung Gelok dan Kampung Temelong. Penemuan arkeologikal paling terkenal di Lenggong adalah Orang Perak, rangka peninggalan berusia 11,000 tahun yang ditemui pada 1990. Peralatan batu berusia 100,000 tahun telah digali dekat Kampung Geluk dan Kampung Temelong.
Di sana telah telah ditemui bukti bahawa Gua Harimau merupakan tapak penghasilan peralatan gangsa semasa Zaman Gangsa. Terdapat juga Muzium Arkeologikal Lenggong di Kota Tampan di mana artifak yang digali dari kawasan sekitar dipamerkan. Muzium itu terletak dalam lingkungan satu ladang kelapa sawit di jalan dari Kuala Kangsar ke Gerik (atau Grik).
Rangka manusia paling tua ditemui di Malaysia terdapat dalam negeri Perak di Semenanjung Malaysia. Lokasinya yang tepat adalah di Gunung Gua Runtuh, sebuah gua tempat persemandian terakhirnya yang terletak di Bukit Kepala Gajah di Lembah Lenggong di Ulu Perak. Rangka tersebut merupakan seorang lelaki dengan satu ketinggian kira-kira 157 cm, yang berusia sekitar 50-an. Ia ditemui pada 1991 dan rangka tersebut telah dikenal tarikh sebagai berusia sekitar 11,000 tahun.
Rangka Perakman
Mykad perakman




gambar kat tangga
habis kat lenggong..
pi muzium diraja perak..
tapi masa ni x boleh masok..
posing luar jek lahhh


n pic last dayyyy
 sebelom balik. kita abadikan kenangan kita kat sini... yg lelap pon ok..
paham, penat kan hehe...




 pastu perjalanan balik singgah bengkel labu sayong..
aku x beli pon.. selalu balik sini x kuasa..
cuma terkilan x dapat beli pekasammm uwaaaaaa

n3 diakhiri dengan pic panorama pemandangan negeri perakkk
salam,,
k byeeee



20 December 2014

Cak!!


 huhhuiiiii.. lama mak jemah tak hapdate
bz sikit.. dekat 2mggu pulun kusus..
4 hari 3 malam kat Ulu Kenas perak..
balik sehari sambong plak kusus pembantu pkaan kat opis..
sok aku update pasal ulu kenas k..ngah setting gambau ni.. banyak gambau.. cam biasa gambau dr lensa hp membe.. hp akk x larat dah..

sblom tu blnja pic pi sagil sblom kena tinggal ibu nak pi kusus..
Sungai je lah senang bujet pon cipot hhaahaha.. pi lepas makan tengah hari lah tuuubeganda die nye jimatt
Daun bentuk lovee

k byee

28 November 2014

Tak tau lah nak letak tajuk apo??

Lamaa x update..
hati rasa x sedap mmg cam gini.. haha
duduk jek dediam baca blog org..
blog sendiri sape baca pon.. sendiri jugak kalu haha..
skrg ni aku ssuka layan lagu alyah. sedap..
biasa aku kalau dengau sore alya ni, aku mesti kaitkn muka remy ishak hehe
entah pesal... 
Andai pastinya ku tahu
Takkan aku tinggalkanmu
Namun masih keliru teringat masa lalu

Tetap tiada ku lupakan
Indah setiap sentuhan
Cinta yang kau tinggalkan
Kekalnya berdampingan

Mana harus ku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang

Masih terasa nafasmu
Lembut menusuk jiwaku
Dengan dihembus bayu
Membawa khabar rindu

Tapi sulit ku teruskan
Engkau jauh kehadapan
Aku tabah berjalan sembunyikan harapan

Mana harus ku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang

Separuh sayangmu di hati
Separuh lagi kau bawa pergi
Tiada arah jodoh kita
Tuhan tentukannya

Mana harus ku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang

Mana harus ku hamparkan
Rindu tiada kesudahan
Sesal biar separuh nyawa
Takkan hilang

Hilang


emm lama aku mengeram ni bukan ape.. bapak aku x sihat
2mggu jugak warded hospt muar ari tu..
kali ni warded punca garam terlalu rendah dlm bdn n paru2 die bekuman sikit.
pastu bapak aku dah x boleh gerak. angkat tangan sendiri pon x boleh dah.. mengiring ape lagi. kencing dah x boleh normal guna tiup dah. tahun lepas kan operet regangkn tulang belakang die, kali ni tulang tu rapat balik tambah pulak masalah baru tulang tengkok die pon masalah gak. terpaksa guna penyokong leher tu. hasil MRI ari tu doc sahkan  masalah tulang tu dah takleh buat ape. faktor usia. kondisi badan die terlalu lemah nak tempoh satu lagi pembedahan.. tak tau nak fikir ape.. perancangan tuhan tu pasti. aku kena terima ape jek lepas ni.. emmmmmm
jom layan pic belambak dlm florder aku nih
aku dah syer kat fb n ig.. sini wajib simpan. kenangan dihari tua haha... sempat ke tue? eh skrg bukan dah tue ke? hehhe...

Hari Anugerah Cemerlang SR Agama Jaim Sg Rambai. 12/11/14


Abg bad dapat no 1, jawi terbaik n anugerah perkhidmatan ketua darjah.



Kakak pulak akhir tahun dapat no 1 n sekolah ade buat sekali majlis graduasi utk upkk2013 yg dapat 8A

Hari Anugerah Cemerlang SK sungai Rambai 20/11/14



Alhamdullilla masing2 dapat no 1....
n semalam UPSR keluar...

Syukur kakak dapat 4A1B.. walau pon die nmpk keciwa haha x dapat 5A.
nak buat macam mana kakak bukan rezeki. tapi yg ini pada aku cukop baik dah.. bukan senang. macam2  hal sblom ni kan hehe.. dengan soalan bocornye. dengan kena ulang lagi haila kakak "ingat, x payah pandang belakang. baru satu tangga. banyak lagi tangga nak naik.."
 
gabungan adik2 aku buat cheses cek. 1st time dorg buat. seddapp..

ingat tak pic bawaah ni? yg aku kata x kesah tuuu he
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|


Sebenaunye aku kesahh...
uwaaa mengenang nasib diri.. cam ne leh jadik gini.. haha salah kan abang kau wakaka...
semangat aku naik lepas program tu..

gigih kurang kan makan.. tempoh sebulan.. ni sblom raya haji tau..
masa raya haji. 1 hari jek tau aku balon makan hahah
naik 2kg... menangis sekejap haha
nyesal pon tak gunaaa hehe

agak slow.. x pe lah pelan2 kayohhhh...
semalam dah 70.8kg x snap hp kong..
target mggu depan turung angka 6... aminnnnnnnnnn