Pages

Google+ Followers

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

25 July 2016

Jalan-jalan raya lagi,

 Hari mggu 17/7 ari tu ikot abg kau raya umah kawan2 die.
rajin org2 tatawa ni. tiap mggu ade jek
 dorg sebenaaunye plan jam 9 umah pertama menu sarapan pagi..
tapi semua melayu ade gak lah jawa muar kol 11 baru smapai haha.
umah pertama x de gambar dorg x shere plak.
menu umah pertama : lempeng cicaH sardin n sambal ayam n lontong goreng peh bapak sedap air kopi o. peh layan abisss
 ni umah ke2 nasik lemak puyoh goreng..
 tuan umah kat kat pintu tu dukung bb.
comel baby die geram
 Ni umah no 3. tuan umah yg dok atas kusi tu
menu soto, mee kari pastu ade kek batik letak depan lutut aku  kan ape lagi pehhhh
 sambil makan layan movie thai. cite antu lah tu.
tradisi bergambar dengan tuan umah di depan umah. peratiii jek s. jebeng kat belakang tuuu

 ni umah no 5 ade karok. dekat2 jek dengan umah no 4 tu. org tu seting karok  dorg dah mengelupo. semua kaki karok cam laki aku upenye eh. sabo jek le.. umah no 4 x de gambau. semua dah kenyang pakat2 baring jek sabau jek lah. sian weh menu penoh meja. x berani aku nak tengok. nmpak roti jale jamah la juga... terik perot mak nakk
yg pempuan dah bentak2 nak jalan..
 bosan kau tau dengau org karok ni kalau jenis x minat tu..
ni bergambau kira nak balik lah. dorg ade yg nyanyi2 lagi.
last2 separuh jalan dulu. ade yg tgal jek laki die hehehe...

bagos kawan2 abg kau ni. buat bodoh jek snp gambau. marah ke ape " kesah aku" haha.
pastu dorg wasap aku hahaha.. bab bergambau kita gang
ni gambau depan pintu umah no 6 last sekali..

menu : mee goreng ngan ais krem kapit roti.. 
kau nmpk kan aku x makan tu.. tahan diri tuuu
last2 mengimpit sebelah laki. mee goreng die sedap hahaha
ni semua salah abg kau. 
berat naik 5 kg semua salah die.
puas ati sikit bila salah kan org ni hiyaaahahaha
dah2 moh balik..
dorg plan mggu depan umah aku..
alamakkkk..
dorg ni bukan betol.. main redah jek. 
so aku paksa laki aku stanby ape patut kan.
laki aku nak menu mee kari eh heloo menu bio aku pilih..
yg paling senang jek. mee kari x berani aku lama x buat hehe..
dorg dtg 24/7 tu
biasa lah bz kemas umah lg masak lagi hahah ni jek sempat snp tu pon dah koret2 jadi lahh

tradisi dorg mesti bergambar depan umah dengan tuan umah. aku dah lari. umah org x peh umah aku x kose masok ini freme haha
nasib x nmpk segala jenis sutun kering kikikiiki

k. byee

18 July 2016

Sembang

 Tiap tahun mmg bos laki aku x lupa bagi hamper.
tahun ni cantik sangat hampar die
 Pink..
coklat tatawa x lupa.. sedap nih
 berbagai biskut dalam bekas yg menawan awwwwuuu
 Hari tu Otw nak pi giat muar nmpk riplika ni
baru siap ni
 cantik bila malam. berkilau kilau
 malam raya ari tu aku x perasan plak mkn sbb siang hari
 tapi x boleh masuk.
 tengok dr luar pagar jek..
 Perabih wet raya
 apa lagi lego komik... komik lego.. kakak kau majalan k-pop emm
n3 satu lagi cerita jalan jalan raya mulah kawan abg kau.
nnt lah lom smpat lagi. gambau dari hp abg kau.. meriah weh. terik perut 6 buah rumah. makan sedap2 tu..
k. bye..

17 July 2016

1 & 2 Syawal

mutah ijo sbb gambau banyak.
Menu raya wajib ada umah mak aku..
semua sedap oiii tekonang konang kat tokak.
makan tggu org balik sembahyang.. so siap2 
n snap2





acu dah balik masa ni sepupu x de pi umah abg die. selang 3 rumah jek pon..
pic keluarga. tak cukop satu adik aku lom sampai. die dr kulai.
snap wajib kat katil ayah.
ayah aku x sihat sangat. dah x leh bangun dah. tapi tahun ni ok sikit die boleh guna tangan die sikit2. masa awal2 dulu ssh x boleh angkat tangan langsung.
X de kije lain. pas makan snap gambau lagi haha. 3 permata hati hakak.
angah n anak-anak
family aku
dah biasa dah cam ni ber 4 jek
anak-anak aku pon dah kebal he
video
ngah musim boomerang ni kan hahaha ape lagi.. cam hapa memasing

video

raya pertama x kemana. raya pusing2 keliling umah mak jek
mmg x sudah2 amik gambau hehe
si bungsu kata die

nyuruk belakang org mmg bahagia rasa
filing slim kikiki


video
Last boomerang utk 1 syawall

2 Syawal

\
raya kedua baru keluar carik umah pak2 sedara adik beradik ayah.
mak aku adik beradik x ramai. yg hidup tingal 2 org mak aku n maknga. semua dok dekat2 situ jek senang
 ni pic otw rumah last umah no 6. amik kau sengkak minom air..
pi umah mak yah. kat umbai. 
mak yah ni rajin masak.. biasa die masak mmg sedap2 lah.
kalau dtg umah die mmg kena tggu smapi die siap2 masak.
jangan kau berani balik tanpa makan hidangan die masak
awas yaaaaaa
baikkkk kau tak payah datang kata die hehe
sementara tggu mak yah masak posing lah..
nak tolong x bagi.. dihalau nye pi dok depan.
acu x pi kena cirit...
aku pon kena gak tapi degil aku makan jugak lantak.
last2 merana 3 hari..
huiiiii serik
3 ank perempuan mak tipah kau. hehehe
anak jantan tersadai..
itu saja lah 1 n 2 syawal.
abang kau balik dari perak hari jumaat malam sabtu, sbb sabtu die dah koje.
so die amik kita org hari sabtu petang tu. lama kan raya umah mak kita.
k bye