Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

25 February 2015

Taman Eko-Rimba Lata Kijang-Perak

Moh lah sembang cuti CNY ri tu.
cuti x lama mana, ade rezeki sikit moh la kita balik jengan org tua..
x buat ape pon makan tido jalan umah adik ipo kat ipoh zap zap.. pagi2 dah balik sungkai balik..
tolong MIL wat ikan pekasamm huiiiii dapat lah bawak balik sebalang hehe..
ari last nak balik melaka tu pagi2 jom mandi sungai...
perak mmg terkenal dengan sungai yg belom diteroka..
gunong ganang bukit bukau.. gua tempuronggg... uiiii cantikkkk aku sukaa
lata 1a
kali ni kita pi Lata Kijang.. kat tapah.. pic atas tu aku googel.. kalau laluan nak pi ipoh naik haiwey kau mesti perasann pemandangan gini.... aku mmg x kan lepas utk pandangg... bilaa la nak pi.
benau nye aku penah jejak sekejap lata kijang ni masa kakak kecik. tapi masa tu abg kau plan mengejot kan smpai kat sungai tekejot kau seluar pendek abg kau aku lupa bawakkkk haha bahana... abg kau kan bukan kau x kenal suka wat plan kejutan... so x merasa lah cicah air berangin abg kau suar diie aku lupaaa... sape suruhhh. tu aku muda lagi tau anak baru 1 tahap telupa baru 20%.., sekarang??? hui lagi banyak wayar putos haha... 

banyak la pembaharuan nak banding dengan yg dulu. skrg di gelar Taman Eko-Rimba Lata Kijang.. dulu mana ade semua ni koboi jek.. skrg teratur lah cantikkk

nak info tandas yg kat bawah tu koto gila kau x payah la masok haha.. abang kau lah x sabo sangat ha tekojot die... ade je tandas baru siap kat situ... ok lah dr yg bawah tu huhu free kan. yg baru ni bayo ko 3 kupang ampang selesa huhuiiiii.
tu lah beza bayo ngan pree. baik bayo puas ati. kang konon nak pree pastu kau sentap. kau nak maki sape? haha....

 sementara tggu abg kau kita jalan dulu. snap2 bagai. ni paling bawah.. dengau nye lata kijang ade 7 tingkat wehh mak dah syukorr jek do bawah jen lahh... jeling2 jek air terjun ujung tuuuu... x berani lahh ehhh
tapi itu peringkat awallll lahhhhh
sbb aku tengok anak india kecik2 slumber jek mandi si tu.. nmpk x dalam cuma seriau ait terjun dari atas tu arus kuat le..
 snap 2
kawasan sangat bersih... x jumpa pempers..., x de sampah sisa makanan...
 snap 3
air jernih... sejukkkkk gilaaaa
 snap 4
 abg kau x de nye die nak dok bawah die ajak pi kat air terjun tu.. kita tengok dulu cam ne...
ok pass paras pinggang adam jek.. puas lah dor mandi, yg best org x ramai.. aku smpai awal jam 9 kot baru 3 family... huiiiiiii gila punya amannnnn

 
tolong abai muka akk kau ter terlebuh interprem plak.. gajin pulak abang kau snpp bagai.. eh blog aku suka aku kan haha..
aku nak tunjuk air paras punggung tu han n fokos air terjun kat belakang tuuuu waaaa geram..
tapi takotttt

ok yg ni benau nye aku yg gatal ajak abang kau hahaha... ye lah anak india tu besau si bad selambe je kuar masok kat air terjun tu.... nak rasa lah juga selalu kat sagil tu kecik je tadah kepala kau syok abis...
 ajak abg kau die x de hal. aku yakin dengan die sbb die tggi. paut lengan die dengan syarat jngan lepas kan aku.... yo yo die janji pakcik tu.
beposak gak la haha die nak naik kan bini die ni... ats tu kakak snap..
pas naik kan aku die kata tggu jap nak amik hp. aku dah cuak. tapi die letak aku tu atas batu selesa lah mmg ngam2 punggung kau ade batu depan grip tak de lah kau tetungging kedepan...
air tolak belakang laju gila abaq hangg.
snp pertama aku ok lagi.. tapi dah jeritttt cepattttt lahhh... budak cina sebelah dah gelak2...
 ha ats tu pic ig dah kena crop.. ni pic asal.. masa ni mmg aku ngah jerittt... cepat leee
 ini mmg nak melalak... die snp gambau gelak2
boleh die simpan phone, pastu die join anak die makan mamie tepi tebing.. 
gelak2 pandang aku. kau jgn memain bang huiiiii takot siakkkk... haha
huwaaaa kong ajo kannn....

 haha ok akk dah selamat ke tebing..
berani lah abang kau tu.. kang sawan aku sape pulak nak menampo????
 budak ni paling win.. x naik2. adam 3 kali turun naik panas kan badan. ye lah die tu mudah muka biru kalau terlampau sejok.. sian tengok.. ayah die siap wat unggun api...hehe
kenapa pic kakak x banyak??
sbb pempuan tu bulan mengambang.. haha coiiii... kau dok situ basah kaki jek yeee.. tengok adikkkk mak kau nak berjimba ngan bapak kau hahaha.... bengang die...

 dah puas kat bawah abg kau ajak naikk atas...
inf0 aku dapat dr pakcik google. pic tangga tu dari google eh:
Dorang gelar Denai Keledang. Denai ini akan membawa pengunjung memanjat bukit di sisi air terjun dan akan berakhir di satu jambatan gantung. Laluan yang di bina d trek jungle trekking, ini telah d perbaharui dengan simen dan konkrit yang baru dan lebih memudahkan pengguna.
Trekking naik ke atas lebih kurang 2 km dari bawah untuk sampai ke jambatan gantung.
selesa lah lauan die x macam kat  sagil..
tapi aku x de lah smpi jambantan gantong tu seriauu haha...
x ramai lah yg naikk atas ni. muda2 jek. ada nak kecik aku saran kan mandi kat bawah jek. jalan2 nak tengok tak de hal..
 cantik yg aman sangat.. terpegunnn
 pic kenangan kat atas nuhhhh...


Turun bawah dah jam 2. memasing kebuloq... mengadap lah jalan jam raya cina... smpai umah mak jam 4 lepak jap tido kemas beg bagai, malam pas makan jam 9 baru berangkot balik melaka. hazap yarabbi nak kuar dari utara.. dah masok selattan cantikkkk. smpai air tawar jam 2.45 pagi... hu gedebak gedebung jam 3.30 pagi kebil kebill...
Pap! tersado jam 7.30 pagi.. haha abg kau lambat dahhh die masuk kije 6.15 huhuuuu.... alahhh bos rayaaa.. hehe

K BYE



No comments: