Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

24 June 2017

Mantai

Petanda ni daging umah mak aku..
makna nye ini tahun raya umah mak aku.. hehe lagi?
pagi2 wasap laki tanya lokasi die..
die jawab dah sampai sungkai.. makna nya
petang semalam balik kije die kemas2 malam tu gak die dah berangkot balik umah mak die..
x da isu. x da gadoh na..
cuma pandangan org bila nmpk aku raya umah mak aku..
eh mana laki kauu??
kenapa macam tu??
mmg org pelik..
aku nak buat ape??
bodoh jek lah ape lagii.
'umah tangga kita x kan sama dengan umah tangga org..'
paling penting aku dapat 'IZIN'
aku tau die mmg cam tu..
dan tu yg aku pilih.. lapangkan dada..
nikmati apa yg kita ada.. dah
org nak cakap2 ?? 
lantak
Orang nak bersangka sangka??
lantak!!
jangan tersalah sangka.. dosa tau😀
sampai bila?
aku pon x boleh jawab..
kan aku penah cakap.. aku ikot jek arusss..
x payah nak semak2 kan otak...
dah abis isu hehehe

tahun ni ude raya sini so dapat lah makan ketupat..
hanya pak ude jek pandai nganyam ketupat..
kalau dorg x balik.. mmg rebos nona lahh blasahhhh..
pagi2 dah tolong ape patut sbb petang ada lagi barang belom beli.
tugas aku siang 3 kilo daging n kirjakan 4 eko ayam💪


tugas tumbok kacang kita serah pada anak dara. haha mmg kije die dr tahun lepas..

tengah hari dah siap semua keluar kejap.. carik barang utk berbuka 
plan nye macam tahun lepas berbuka reramai dekat branda umah mak long..
tahun lepas ada cheff masak2 nasik minyak bagai..
tahun ni chaf pewai demam haha.. tempah mee hoon,
pastu kita org mengayau kat giat cari ayam golek 3 eko..
cantikkkk nau dahh tuu

Pemandangan kat muar.. depan hong leong bank..
cantik kannn
singgah k-mall lagi
nak cari tudong..

menu berbuka dari umah mak aku ayam golek

mee hoon, sambal jawa, kentang goreng n buah tembikai




haaa kau tengok??
meriah kan??
masing2 bawak sorang sikittt
penuhh jadi nyee
macam2 adoo




sambil makan sambil bersembang bagai.. best




cerita mantai 2017 har ni berakhir dengan pesta bunga api
n selamat hari raya esokk dahhhhhh





No comments: