Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

06 April 2011

kakak dan Bell’s Palsy (Penyakit Lumpuh Otot Muka)




perhatikan senyuman kakak pic pertama baju puteh masa pi C.H bulan 3 n yg bawah baju pink masa hari jadi bad 5 april semalam... nampak tak beza? n nmpk tak mata die belah kiri tutup belah kanan terbuka... dugaan betulll..






mulut die herot belah kiri, mata kecil sebelah n payah nak berkelip, lidah kebas sebelah kiri..
masa mula2 nmpk teros pi sepital.. doc kata strok!!!! gila aku terkejot. balik tu aku x tido. dok perati kakak tido. aku membayang kan strok klu kena masa tido masyaallah aku x nak sebot.... mmg aku x nyenyak tido...



membe2 n mak aku soh pi urut... sbb sepupu aku penah kena. arwah bapak die ari2 urut boleh baik.. n membe aku syorkan pi urut kat serkam. jumpa lah sorg tukang urut ni 'abg ibrahim'..



die ni lah betulkan statmen DOc tu bukan strok tapi BELL's Palsy @ lumpoh otot muka...



Doc tak sepatut nye cakap strok!! sbb strok terlalu berat. abg ni lah bagi penerangan kat aku dan aku lega sangat... aku syorkan abg berahim ni jadi doc lahhh peneranag abg berahim tu lebih kurang cam ni... klik sini



lepas urut perubahan nye nmpk ketara selepas seminggu... perumabah pertama kat mata.. mata kakak da boleh kelip serentak.. alhamdulilllah..

1 comment:

Nor Rimah said...

nak tanya la kak.. ada x contact nombor abg berahim tu...