Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

15 April 2011

adam admited hospital muar-Pneumonia

masuk 8 /4 keluar 10 / 4..

masuk semula 11 /4 keluar 15 /4



K, CERITA penuh cam ni.. adam mmg dah demam dah 3 hari x baik2 ngan batuk nye.. lepas 3 hari tu 8/4 batuk da bunyi lain macam. nafas die pon laju., aku mmg e/l ri tu risaukan die, pagu bawak pi klinik kesihat. pem. perumabat tu kata demam x kuat masa tu cuma dada ade bunyi. kahak banyak so amik 'NEB'.... masa ambik neb mmg hazab die melalak sambai habis gas tu.. kebas2 kaki aku dok tahan die meronta...... pas amik neb balik umah nenek die ok dah. aktif skit tapi stil kurang susu...



petang dalam pukul 4 tiba2 adam wat muka lemah, merengek2.., raba badan die yaalllah panas nye.. bawak die pi sinki basah2 kan badan... tunggu laki aku balik ni x leh jadi.. bawak pi sepital..

pi hospital pakar sultana fatimah.., doc chek nafas ye laju n suspek paru2 kuman.. em tahan wad smpi 10/4 ahad.. dapat kuar pon hari da malam.. tapi pelik malam tu die demam lagiii. pelik kenapa ssh nak baik2 ni


11/4 isnin tu aku mmg cuti. adam stil demam.. bawak pi jumpa ustaz mana la tau kan. kita ni klu boleh nak baik tu semua tempat nak cuba...

petang dalam pukul 5 kita org balik umah pertam adam masih demam.. aku terus bawak pi mandi tapi panas tu x kebah.. yg bertambah risau tu nafas die laju.. laju sangat sian aku tengokk.., oh masa tu x pikir lain dah... HOSPITAL!! sementara aku kemas2 adam tido..

sampi hospital doc bagi NEB kerap setiap 1 jam n oksigen 1liter 24j... tambah antibiotic lagi kuat dari mula2 ari tu.. sian die lemah sangat nanis aje.. doc wat ape pon nanis je cam x daya nak lawan... 4 hari la ikot sesi antibotic tu.. 4 hari la aku berkampung kat sepilat muar tu... ok sakit badan mak nak..... sebenarnya masa kat hospital doc kata selain paru2 kuman adam adalah "BERJANTUNG KANAN"....... tekejuttt.. tapi aku x mau sah kan mintak2 'BUKAN'.. kena wat 'echo' n urtrasaund baru doc boleh sah kan... tak mo pikirrrr....





No comments: