Pages

Ini Blog SaYa.. So suka hati saya lah Sayang!

"Segalanya disini adalah kenangan hidup aku, tak ambil kesah org suka ke tak, kesah ape aku kan haha bercerita tentang ape yg aku suka, tiada kena mengena dgn org lain baik yg masih Hidop @ yang telah tiada.."

06 October 2013

One Day You'll Be Mine | Inawza Yusof



6/10/13 [12.13PM]
Novel ke dua beli masa pesta buku ari tu.. baru baca, baru smpai m/s128, kena berenti kejap mak nak masak nak.. tapi seblum tu..... revew sikit...buku ni terbit feb 2013 bulan okt baru aku dapat tangkap. haha x pe bia lambat alas dapattt juga.., kisah si fitriah & ehsan. masing2 ade kenangan pahit dalam hidup memasing. dorg kena paksa kawen oleh family dorg sbb nak soh dorg lupa kenangan lepas. bina hidup baruuu... tapi wat masa ni x leh. masing2 keras ati. tmpoh 3 bulan jek dorg nak bercerai. tapi bila kau smpi m/s 128 ni ade sedih.. i ter nangis haha... ehsan ni ada anak ok 'Aya' nama die. aya ni x dapat kasih sayang mak bapak.. ye lah dah bercerai. tapi ada bapak pon x de perasaan.. jadi si fitriah ni nak, sblom dorg bercerai di nak bagi sedikit kegembiraan pada si anak tiri ni.... tapi si ehsan ni keras la ati die. ape yek sbb die jadi cam tu. asl die bercerai ngan bini 1st tu... emmm x sabo lahhh nak abis kan

--------------------------------------------------

7/10/13 [12.00AM]

Baru abis petang tadi.. so update lambat jenjalan dulu heheh.. okeh kita sambung lagi pasal novel ni...
Aku suka Fitri dalam novel ni. Aku suka karakter dia. bodoh (Ehsan cakap haha), lembab dalam masa yg sama die seorg yg sangat penyayang baik hati, die x de kena mengena dengan 'aya' anak ehsan tu. tapi die cuba jadi ibu yg baik... bukan mudah okehh hahah yg kelakar tu ade smpi die terlupa si aya. terus menonog balikk.. boleh plak teringat " ape benda yg aku lupa ni??" rupa nya si aya tertinggal. nasib tertinggal kat studio ehsan., kalau kat shoping komplaks!!!!!!! dan fitri seorg yg setia. setia yg terlampau.

Dzul Ehsan pulak adalah makhluk aneh, pelik, beku, takda perasaan, based apa yang dalam cerita ne, tapi ko tau sebenarnya dia sangat baik dan menanggung beban seorang diri tanpa menyusahkan orang lain. mmg misteri sikit die ni.. kenapa die cam tu.. kenapa die abaikan aya.. dah nak last baru tau cita sebenar.. terharuuu ada lagi kah lelaki cam ni kat malaysia ni???


Watak Nik Afezal pulak eeeeeee gila. Haha. ye die mmg gilaaa...

nasihat aku bila baca buku ni jangan lelaju.. pelan pelan n jagan kasi miss 1 pekataan pon nnt kau tak paham... cerita die best aku bagi 5 bintang tapi agak berbelitt.. cerita yg best lari sikit dari jiwang2 karat leleh leleh lentok x memasal hehe

2 comments:

Inawza.Yusof said...

Hello ^^

Pertama sekali, terima kasih sangat-sangat sebab sudi baca One Day You'll Be Mine yang tak seberapa ni. Maaf untuk segala kekurangan yang ada.

Terima kasih juga untuk review ni. Sungguh, saya benar-benar senang kalau awak boleh terima ODYBM.

p/s: Mohon share review ni?

Tink said...

yes review ni mmg utk tatapan semua yg minat novel..
tq sudi jengah blog akk yg x seberapa niii... ehh happynyee